در باره ما

 

پوهنتون کابل یک از بزرگترین و معتبرترین پوهنتون دولتی کشور است که در سال ۱۹۳۲ تاسیس گردیده است. در حال حاضر ، ۲۲ پوهنځی، به علاوه ۱۰۱ دیپارتمنت ، ۸۶۷ عضو هیئت علمی پوهنتون و ۲۵۲۰۰ محصل زیرساخت های این پوهنتون را تشکیل می دهند.

 

درباره ما بدانید

مأموریت ما

مأموریت ما فراتر از آموزش و یادگیری است و بستر بنیادی را برای تحول پوهنتون کابل از شیوه سنتی به شیوه تحقیق مبتنی بر پوهنتون تحقیقی و انتقال آن از یک نسل  به نسل  بعدی پوهنتون کابل فراهم می کنیم.

چشم انداز

چشم انداز ما این است که با توجه به کیفیت ، اندازه و سهم علمی و تحقیقاتی ، پوهنتون برتر کشور و منطقه باشیم.

ماموریت

ما فضای آکادمیک ، حرفه ای و تحقیقاتی را برای پرورش استعدادها مطابق با معیارهای کیفیت ملی و بین المللی فراهم می کنیم.

اهداف

هدف ما ثبت پوهنتون کابل در میان  پوهنتون های معتبر در سراسر جهان و تجهیز محصلان خود به دانش و تغییر این پوهنتون به موسسه یا کشور میزبان است.

اهداف

هدف ما تأکید بر نهادینه سازی جهت گیری دانشجویی و رویکرد تحقیق محور برای تحول دانش است.

اولویت های پوهنتون

از نظر عملی ، با در نظر گرفتن استراتژیهای کلی تحصیلات عالی در کشور ، ما دائماً به سمت یک هدف مشترک در تغییر سیستم حرکت می کنیم و اقدامات م موثری را برای جذب پوهنتون های دارای رتبه برتر در سراسر جهان انجام می دهیم.

پیشرفت تحقیق

سهم تحقیق و تحقیق در پوهنتون یکی از ابعاد استراتژیک پوهنتون کابل است که ما در آن دو روش در افزایش کیفیت و کمیت تحقیقات انجام شده توسط استادان خود در پوهنتون کابل داریم.

درخواست OBE

حرکت از جهت گیری مبتنی بر سخنران به سمت دانشجو گرایی دومین بعد استراتژیک پوهنتون کابل کاست که در سال 2017 بنیانگذاری می شود و تلاش های ما به نهادینه شدن آن طولانی می شود.

حکومتداری خوب

حکمرانی خوب ستون فقرات نهاد ما و سومین بعد استراتژیک پوهنتون کابل در طول برنامه استراتژیک ما است.

تضمین کیفیت

تضمین کیفیت ضربان قلب پوهنتون کابل است و برای دستیابی به اهداف ما بسیار مهم است. پوهنتون کابل اخیراً برای 5 سال آینده گواهی ملی تضمین کیفیت را از وزارت تحصیلات عالی کسب کرد.

 

 

گالری رسانه

روز جهانی آب در پوهنتون کابل طی یک سلسله مراسم بزرگ تجلیل شد. ادامه مطلب در گزارش ویدیویی آماده شده:

در دیدار سفارت چین در کابل از محصلین برتر پوهنتون کابل با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلیل شد.ادامه مطلب در گزارش ویدیویی آماده شده:

پوهنتون کابل در سال ۱۴۰۲ هـ ش، به ارزش حدود ۹۰ میلیون افغانی ده ها پروژه انکشافی و توسعه را تطبیق نموده است. گزارش ویدیویی:

کار قير ریزی با سرکهای نو در داخل پوهنتون کابل آغاز گردید

کار ساخت پارک محصلین به وسعت 12 جریب زمین در محوطه پوهنتون کابل افتتاح گردید

آلبوم عکس های بهاری محوطه زیبای پوهنتون کابل سال ۱۴۰۲ هـ ش

البوم تصاویر صحن زیبا پوهنتون کابل بعد از باران ملایم و زیبا