برنامه رقابتی نوآوری در سکتور زراعت برای جوانان خلاق تحت عنوان کاهش ضایعات پس از رفع حاصل در پوهنځی زراعت دایر گردید

Anonymous (not verified)
دوشنبه ۱۴۰۰/۱/۱۶ - ۹:۱۴
ku

دومین مسابقه نوآوری جوانان در سکتور زراعت به هدف ارایه راه‌های حل با استفاده از فن‌ آوری‌های معاصر جهت جلوگیری ضایعات پس از برداشت محصولات زراعتی به روز دوشنبه 16 حمل سال جاری ازسوی اداره انکشاف بین المللی ایالات متحده آمریکا (USAID) و پوهنځی زراعت پوهنتون کابل در تالار پوهنځی زراعت راه‌اندازی نمودند.

این برنامه در پوهنځی زراعت با حضور مقامات وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، مسوولان پوهنتون کابل، مسوولان پوهنځی زراعت، استادان و محصلین این پوهنځی برگزار گردید.

داکتر وان استرادا، رییس برنامه زنجیره‌های ارزشی افغانستان– محصولات زراعتی با ارزش (AVC/HVC) اداره انکشاف بین المللی ایالات متحده امریکا در این برنامه گفت: رقابت نوآوری جوانان در زراعت به‌دنبال تشویق محصلین زراعت برای شناسایی موضوعات مرتبط جهت کاهش ضایعات بعد از رفع حاصل محصولات زراعتی با ارزش بوده و به مقصد به‌کاگیری نبوغ و دانش آن‌ها برای فایق آمدن بر مشکلات متذکره می‌باشد. آقای استرادا افزود که اداره انکشاف بین المللی ایالات متحده آمریکا به حمایت های خویش از محصلین و جوانان در بخش زراعت ادامه داده، ابزار و لوازم مورد نیاز آن‌ها را جهت حل مشکلات که نقش اصلی در عدم رشد زراعت دارند، فراهم می‌سازد.

پوهنمل دکتور ولی محمد سالاری آمر مرکز تحقیقات علمی و سرپرست معاونیت امور علمی پوهنتون کابل نیز با صحبت در این برنامه ضمن خوش آمدگویی به مهمانان، تدویر چنین برنامه‌ها را برای رشد و ارتقای ظرفیت محصلین مفید ارزیابی کرده و خواهان تداوم هم‌کاری موسسات بین المللی به ویژه اداره انکشاف بین المللی آمریکا با ‍‍پوهنتون کابل شد.

پوهاند غلام رسول فیضی، رییس پوهنځی زراعت ضمن استقبال و ستایش از راه‌اندازی این برنامه توسط اداره انکشاف بین المللی ایالات متحده آمریکا خواهان راه‌اندازی بیش‌تر این‌گونه برنامه‌ها در پوهنځی زراعت شد. وی گفت که برگزاری چنین برنامه‌ها در تشویق و ترغیب محصلین و جوانان نقش موثر دارد و ابتکارات آن‌ها را در بخش زراعت بیش‌تر می کند.

هم‌چنان شیرشاه امیری معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری نیز با صحبت در این محفل گفت که وزارت زراعت نیز زمینه برگزاری این‌گونه برنامه‌ها را برای محصلین رشته زراعت فراهم می‌کند و در این راستا حامی آن‌ها خواهد بود.

این فعالیت طی چهارماه آینده تکمیل خواهد شدږ در این مدت تیم‌های محصلین طبقه ذکور و اناث از سراسر کشور تحت آموزش‌های فشرده قرار گرفته و سپس نوآوری‌های آنان در ماه سنبله سال جاری به نمایندگان موسسات و سازمان‌های انکشافی ارایه می‌گردد.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۱ - ۱۳:۳۶
Background image

کمپاین نهال شانی در پوهنتون کابل آغاز گردید

کمپاین نهال شانی در پوهنتون کابل بتاریخ 20 حوت با غرس بیش از ۲۰۰ اصله نهال زینتی در محوطه این نهاد علمی آغاز گردید.

روند نهال شانی در پوهنتون تازه آغاز گردیده و قرار است در روزهای. . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۱۵:۳۶
Background image

ورکشاپ آموزش مبتنی برنتیجه در پوهنتون کابل آغاز گردید

ورکشاپ ۶ روزه آموزش مبتنی برنتیجه OBE) ) برای ۲۲ تن از استادان جوان و تازه التقرر پوهنتون کابل ازسوی آمریت انکشاف مسلکی پوهنتون دایر گردید. اصول تدریس، کنترول صنف و اصول ارزیابی محصلین. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۸ - ۱۲:۵۸
Background image

دفتر دوکتوران بدون سرحد(MSF) به تعداد 1000 ثوب چپن سفید را به پوهنځی فارمسی اهدا نمود

دفتر دوکتوران بدون سرحد(MSF) به تعداد 1000 ثوبص چپن سفید یک بار مصرف را به ارزش (یک هزار) یورو،  روز دوشنبه مورخ 7 حوت سال 1402 به پوهنځی فارمسی پوهنتون کابل اهدا نمود. محترم پوهنوال. . .

برگشت به اخبار

گالری رسانه

کنفرانس تحت عنوان نزول القرآن که توسط اساتید محترم پوهنځی شرعیات ترتیب شده بود در پوهنتون کابل برگزار گردید. جزئیات بیشتر در گزارش ویدیویی!

چند قطعه عکس های زیبا از پوهنتون کابل در موسم بارانی

روز جهانی آب در پوهنتون کابل طی یک سلسله مراسم بزرگ تجلیل شد. ادامه مطلب در گزارش ویدیویی آماده شده:

در دیدار سفارت چین در کابل از محصلین برتر پوهنتون کابل با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلیل شد.ادامه مطلب در گزارش ویدیویی آماده شده:

پوهنتون کابل در سال ۱۴۰۲ هـ ش، به ارزش حدود ۹۰ میلیون افغانی ده ها پروژه انکشافی و توسعه را تطبیق نموده است. گزارش ویدیویی:

کار قير ریزی با سرکهای نو در داخل پوهنتون کابل آغاز گردید

کار ساخت پارک محصلین به وسعت 12 جریب زمین در محوطه پوهنتون کابل افتتاح گردید

آلبوم عکس های بهاری محوطه زیبای پوهنتون کابل سال ۱۴۰۲ هـ ش

البوم تصاویر صحن زیبا پوهنتون کابل بعد از باران ملایم و زیبا