لیدلوری، مأموریت او موخې

موخې:

معلومات په ټولو شخصي، تولنیزو، تاریخي، سوداګریز او نورو مسلو کې خورا مهم اصل دی او زموږ ورځنۍ فعالیتونه مستقیم د معلوماتو سیسټمونو لخوا اغېزمن کېږي. معلوماتي سیسټمونه په فزیکي یا کمپیوټري بڼه او یا هم له یوې ځانګړي سیسټم سره تړاو لري. د معلوماتي سیسټمونو د څانګې فارغین د معلوماتي بانکونو(ډیټابیس)، ویب پاڼې ډیزاین او پروګرام کولو په برخې کې د مسوولو متخصصونو په توګه د افغانستان ټولنې ته وړاندې شوی. او په دې څانګو کې به د ټولنې شخصي، حکومتي او کارپورت اړتیاوې پوره کړي. له همدې امله ددې څانګې محتوا او نصاب د همدغو ټولو مسایلو او د ټولنې د اړتیاوو په رڼا کې طرحه شوی او هڅه شوې ده، چې د درسونو او پروژو په ګډون موضوعات له نوې ټکنالوژۍ په تفاهم سره پلي کړي.         

گالری رسانه

Advancements of KU after the victory!

Da Afghanistan Information Center video report at Kabul University:

Faculty of Engineering, Kabul University

From 22 faculties of Kabul University, 2,308 students graduated with a bachelor's degree. Watch more details in the video report below.

A video report of the activities and achievements of the Faculty of Chemistry of Kabul University can be seen here.

The Fine Arts Faculty of Kabul University: For more details, follow the video report below.

A brief report of the activities carried out at Kabul University in the month of Asad.

A special conversation with the head of the Faculty of Pharmacy, Dr. Agha Mohammad Zhakfar, regarding the achievements and the general situation of the aforementioned faculty:

In Kabul University, the final exams of the students of different faculties of the spring semester continue with full transparency.

A special interview with Professor Safiullah Jawhar, the head of the Faculty of Agriculture, Kabul University

The three-day workshop for the students of the Department of Theater of the Faculty of Fine Arts was concluded by the guest professor (Dr. Edmund Chow) from Singapore.

The water purification system was used after a 30-year hiatus and was reactivated. It is used to irrigate about 60 acres of green space in the university yard. Full report in the video report prepared by Kabul University Publications Directorate.