رهبری پوهنتون کابل از کارکردها و خدمات تعدادی از استادان باز نشسته‌ی سال 1400 پوهنتون کابل گرامی‌داشت نمود

Anonymous (not verified)
دوشنبه ۱۴۰۰/۱/۲۳ - ۱۰:۲۲
ku

هیات رهبری پوهنتون کابل به روز دوشنبه مؤرخ ۲۳ حمل سال جاری طی محفل باشکوه از کارکردها و خدمات ارزش‌مند ۱۲ تن استادان باز نشسته‌ی سال 1400 ه ش، پوهنتون کابل در حالیکه رییسان شماری از پوهنځی‌ها و استادان این پوهنتون نیز حضور داشتند، گرامی‌داشت نمود.

پوهاند دکتور محمد عثمان بابری، رییس پوهنتون کابل در ابتدای این محفل ضمن ستایش و قدردانی از کارکردهای علمی و اکادمیک این استادان و یک کارمند باز نشسته‌ی این پوهنتون خطاب به ایشان گفت: «شما در سال‌های دشوار با سپری نمودن مشکلات زیاد در پوهنتون کابل کارکردید و اولاد وطن را آموزش و تربیه سالم نمودید، که این نمایان‌گر صداقت و وطن دوستی شماست، رهبری پوهنتون کابل این خدمات شما را هیچ‌وقت فراموش نمی‌کند.»

به گفته رییس پوهنتون کابل، سن بازنشسته‌گی استادان و اعضای کادر علمی مطابق قانون کنونی سخت‌گیرانه است، دراین زمینه باید تامل صورت گیرد و قانون تقاعد اعضای کادر علمی تغییر کند. پوهاند بابری در بخشی از سخنانش تاکید کرد که شورای عملی پوهنتون کابل «طرز العمل استفاده از ظرفیت‌های علمی و اکادمیک استادان متقاعد» را تصویب کرده‌ و طبق این طرز العمل از ظرفیت استادان بازنشسته در حوزه‌های علمی و اکادمیک استفاده خواهد شد.

پوهندوی دکتور احمد مسعود منصوری رییس پوهنځی کمیای پوهنتون کابل به نمایندگی از رییسان پوهنځی‌های این پوهنتون در این محفل صحبت کرده و از سجایا، اخلاق و خاطره‌های شیرین این استادان به نیکی یاد آوری نمود. دکتور منصوری در سخناش گفت: «جای افتخار است که برای اولین بار در پوهنتون کابل محفل با شکوه به ابتکار رهبری پوهنتون به منظور قدردانی از استادان عالیقدر که سا‌ل‌های طولانی از عمر خویش را در راستای خدمت به اولاد وطن وقف نموده‌اند دایر می‌گردد و این نشان‌دهنده‌ی ارج قایل شدن به مقام والای استاد می‌باشد.»

در این محفل هم‌چنان پوهاند دکتور غلام حبیب پنجشیری، به نمایندگی از استادان بازنشسته‌ی حاضر در این محفل سخنرانی نموده و ضمن قدردانی از برگزاری آن گفت: «وعده می‌دهیم با اراده خلل ناپذیر از پژوهش، تالیف و ترجمه دست بر نداشته و نهادهای تحصیلات عالی را در خلق و آفرینش بکر و جاودانه مساعدت کرده و پوهنتون را خانه خود و منصوبان آن‌را اعضای خانواده خویش خواهیم دانست.»

پوهاند دکتور محمد شفیع شریفی، معاون علمی پوهنتون کابل نیز از کاکردهای ارزش‌مند استادان و کارمندان متقاعد این پوهنتون ستایش کرد و گفت که وضعیت کنونی پوهنتون کابل مدیون کار و زحمت استادان سابقه‌دار پوهنتون که حالا تقاعد کرده‌اند بوده و ما این زحمت‌ها را هرگز فراموش نمی‌کنیم.

این محفل با اهدای لوح سپاس و تحایف به این استادان و یک تن کارمند متقاعد پوهنتون کابل به پایان رسید.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۱ - ۱۳:۳۶
Background image

کمپاین نهال شانی در پوهنتون کابل آغاز گردید

کمپاین نهال شانی در پوهنتون کابل بتاریخ 20 حوت با غرس بیش از ۲۰۰ اصله نهال زینتی در محوطه این نهاد علمی آغاز گردید.

روند نهال شانی در پوهنتون تازه آغاز گردیده و قرار است در روزهای. . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۱۵:۳۶
Background image

ورکشاپ آموزش مبتنی برنتیجه در پوهنتون کابل آغاز گردید

ورکشاپ ۶ روزه آموزش مبتنی برنتیجه OBE) ) برای ۲۲ تن از استادان جوان و تازه التقرر پوهنتون کابل ازسوی آمریت انکشاف مسلکی پوهنتون دایر گردید. اصول تدریس، کنترول صنف و اصول ارزیابی محصلین. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۸ - ۱۲:۵۸
Background image

دفتر دوکتوران بدون سرحد(MSF) به تعداد 1000 ثوب چپن سفید را به پوهنځی فارمسی اهدا نمود

دفتر دوکتوران بدون سرحد(MSF) به تعداد 1000 ثوبص چپن سفید یک بار مصرف را به ارزش (یک هزار) یورو،  روز دوشنبه مورخ 7 حوت سال 1402 به پوهنځی فارمسی پوهنتون کابل اهدا نمود. محترم پوهنوال. . .

برگشت به اخبار

گالری رسانه

کنفرانس تحت عنوان نزول القرآن که توسط اساتید محترم پوهنځی شرعیات ترتیب شده بود در پوهنتون کابل برگزار گردید. جزئیات بیشتر در گزارش ویدیویی!

چند قطعه عکس های زیبا از پوهنتون کابل در موسم بارانی

روز جهانی آب در پوهنتون کابل طی یک سلسله مراسم بزرگ تجلیل شد. ادامه مطلب در گزارش ویدیویی آماده شده:

در دیدار سفارت چین در کابل از محصلین برتر پوهنتون کابل با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلیل شد.ادامه مطلب در گزارش ویدیویی آماده شده:

پوهنتون کابل در سال ۱۴۰۲ هـ ش، به ارزش حدود ۹۰ میلیون افغانی ده ها پروژه انکشافی و توسعه را تطبیق نموده است. گزارش ویدیویی:

کار قير ریزی با سرکهای نو در داخل پوهنتون کابل آغاز گردید

کار ساخت پارک محصلین به وسعت 12 جریب زمین در محوطه پوهنتون کابل افتتاح گردید

آلبوم عکس های بهاری محوطه زیبای پوهنتون کابل سال ۱۴۰۲ هـ ش

البوم تصاویر صحن زیبا پوهنتون کابل بعد از باران ملایم و زیبا